Voorbereidingen #1: Backpack gekocht en visum aangevraagd

Het is nog precies drie en halve maand en dan landt mijn vliegtuig in Sydney. De tijd gaat ineens zo super snel, dat ik me gewoon afvraag wat ik deze maanden überhaupt gedaan heb. Maar nu ik dus doorheb hoe snel drie maanden voorbij kunnen gaan is het ook wel eens tijd dat ik me bezighoud met wat voorbereidingen.

Al een maand geleden ging ik op pad om een backpack te kopen. Bij de outdoorwinkel Bever kreeg ik van mijn oma deze multifunctionele backpack als examencadeau:

backpack

Voor degenen die willen weten welke ik gekocht heb: Het is de Gergory Amber 60. Dit model is speciaal voor vrouwen en heeft een inhoud van 60 liter. Dit zou genoeg zijn voor als je enkel gaat backpacken in steden en dorpjes (dus niet in de bushbush of de woestijn, want dan moet je ook outdoorspullen mee kunnen nemen).

backpack achterkant

De backpack heeft twee grote straps voor om de heupen. Bij grote backpacks is dit nodig, omdat het zware gewicht zo op je heupen kan steunen. Verder heeft het veel straps en dingetjes om de tas goed tegen je rug te binden.

backpack open

Het handige van deze backpack is dat het aan de zijkant geopend kan worden. Zo hoef je niet al je spullen uit je tas te halen als je iets van de bodem wilt pakken. Verder heeft het (heel) veel vakjes en dingetjes om spulletjes in te bewaren, wat ik altijd wel erg handig vind.

DSC00324 - Edited (1)

En dan zal ik zo door Australië trekken. De backpack begint dus op mijn heupen en bedekt mijn hele rug.

Pas deze week besloot ik mijn visum aan te vragen. Dit had ik nog niet direct gedaan, aangezien ik anders te veel zou moeten annuleren als ik niet zou slagen. Gelukkig ben ik wel geslaagd en heb ik dus ook gelijk mijn visum aangevraagd.

visum

Omdat ik ga werken én reizen in Australië vroeg ik de Working Holiday Visa aan. Hiermee mag ik voor maximaal een jaar door Australië reizen en werken, en zelfs studeren voor maximaal vier maanden. Na een hele vragenlijst van persoonlijke gegevens, medische gegevens, eventueel crimineel verleden en een lijst van verklaringen dat ik onder andere de Australische normen en waarden zou eerbiedigen was mijn visumaanvraag (na 2,5 uur!) eindelijk afgerond.

Gister ging ik naar de Kruidvat waar ik eerder een schap zag staan met allemaal reisessentials (om het zo maar te noemen).

reisspulletjes 2

reisspulletjes

Ik kocht hier een cijferslot voor mijn backpack, waszakken voor vieze kleding en vacuümzakken om kleding in in te pakken. Deze tip heb ik erg vaak voorbij zien komen om ruimte te besparen en je backpack te ordenen.

handdoeken

Al voordat ik mijn backpack had, kocht mijn tante deze handdoekjes voor mij.

handdoekstof

Deze handdoekjes heten microvezel handdoeken en zijn even groot als normale handdoeken, maar bestaan uit een ander soort stof, dat te vergelijken is met vaatdoekjes.

handdoek 2

Dit betekent dat ze niet alleen erg klein opgerold kunnen worden (ruimte besparend!), maar ook dat ze erg snel opdrogen, wat dan weer handig is voor op het strand bijvoorbeeld.

Verder stond ik een tijdje geleden al ingeschreven bij Travel Active en is mijn ticket ook al geboekt.

Tot zover ben ik dus met mijn voorbereidingen voor Australië. Volgende week vertrek ik al naar België. Daarvoor kan ik dus alvast mijn koffer gaan inpakken. Jullie horen daar meer over als ik er ben.

Liefs,

Marissa

 

Geef een reactie

