Ontdekkingen in Londen

Hoewel ik al eens eerder in Londen was geweest en ook best veel over Londen wist, vonden we deze keer wel weer wat nieuwe dingen die ons verrasten en die ik tenminste niet eerder gezien heb. Ga jij ooit nog eens naar Londen, dan kan je misschien deze dingen in je achterhoofd houden.

Eettentjes:

Pret a Manger

pam.jpg

Een keten die we op elke hoek van de straat voorbij zagen komen was Pret A Manger. Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar onze gids vertelde al snel dat het een goede keten was. Het eten krijg je niet via een bestelling, maar alles gaat in winkelvorm. Je kan je broodje, wrap, salade, soepje enzovoort zelf uit de koeling of verwarming pakken en afrekenen bij de kassa. Het goede van Pret a Manger zit in de kwaliteit. Alles is namelijk biologisch en handgemaakt. Daarbij is het ook nog erg lekker. (We zijn er drie keer geweest)

Tortilla

tortilla.jpg

Toen we in de red bus langs een paar straten reden zagen we deze naam ook vaak voorbij komen. Het was een Mexicaanse keten, genaamd Tortilla. Hier kan je een burrito, tortilla of taco bestellen en tot in de puntjes kiezen wat je daarop wil. Word niet misleid om een grote burrito te bestellen, want met alles erop en eraan is je burrito dan ook echt heel erg groot. Hoewel ik hem erg lekker vond, kon ik hem helaas niet op. Ernaast belooft ook deze eettent biologisch eten en vlees. Iets waar de Londenaren wel van houden dus.

Pizza Express

Northallerton_Pizza_Express.JPG

En dan nog een keten die je veel zal zien in Londen. Dat is namelijk Pizza Express. Dit restaurant ziet er erg verzorgd uit en serveert een erg lekkere pasta pesto. Meestal zit het erg vol en de keer dat wij er waren voornamelijk met locals, wat wel een goed teken mag zijn. Je kan allerlei soorten pizza’s bestellen, maar je hebt ook keuze voor verschillende pasta’s. Wil je je eten in de gaten houden, dan kan dat ook, want de keuken is geheel open.

Leuke plekjes:

St. James Park

st james buckingham.jpg

Het was mijn bedoeling gewoon naar een parkje te gaan. Omdat st. James het dichtstbij was, gingen we daar op aan. Zonder echt te weten hoe het eruit zag, kwamen we erachter dat je vanaf dit park erg mooi uit kon kijken op het Buckingham Palace. Daarnaast geeft het park een hele vreedzame sfeer en komt er af en toe een eekhoorn je vergezellen. Dit park werd later ook aangeraden door onze gids.

Whitehalls Gardens

whitehall gardens.jpg

Ik had het vanuit de bus gezien en ik dacht dat het er best mooi uit moest zien. Toen de wisseling van de wacht niet doorging op Whitehalls, besloten we maar naar de Whitehalls Gardens toe te gaan. Een klein stukje groen aan de kant van de Thames en grenzend aan de drukke straten. De tuin stond vol in bloei en dat sierde het mooie gebouw dat er aansluitte. Een mooie tuin om even doorheen te wandelen of je broodje te eten.

Neal’s yard

nealsyard.jpg

Van dit zijstraatje had ik ook nog nooit gehoord. Toen we een wandeling gingen doen met onze gids kwamen we lang Neal’s yard. Hier worden organic remedies (Neal’s Yard Remedies) verkocht en er zijn meer biologische winkeltjes en restaurantjes. De yard is erg kleurrijk en het lijkt een beetje op een straatje uit een tekenfilm. Dat in tegenstelling tot het treurige zijstraatje dat het eerst was.

Straatartiesten:

Trafalgar Square

trafalgar strafalgar

Trafalgar Square is bij de meesten wel bekend. Dit grote plein staat aan de voet van de National Gallery en heeft twee fonteinen en een grote zuil in het midden staan. Ik was al wel eens op dit plein geweest, maar het was me toen niet opgevallen dat er vooral ’s avonds veel straatartiesten komen optreden. In plaats van snel over het plein heen te lopen kan je er dus prima een uurtje blijven zitten om te genieten van de verschillende soorten kunst die op dit plein te zien zijn.

Convent Garden Market

cgm2.jpgcvg4.jpg

Deze plek stond op mijn lijstje om dit keer te bezoeken. Hoewel dat de eerste dag niet aan de orde kwam, gingen we er met de wandeling met de groep toch nog doorheen. Convent Garden Market is een van de weinige plekken waar je een terrasje kan pakken. Daarnaast kan je dan ook nog genieten van de vele straatartiesten. Heb je in de Market genoeg gezien dan kan je de straat uitlopen en daar nog de levende standbeelden bekijken.

Bekijk voor meer plaatjes van de dingen die ik hierboven genoemd heb ook mijn vorige post door hier te klikken.

Als je mij wilt volgen volg me dan op Bloglovin‘, Twitter of via e-mail.

Liefs,

Marissa

 

Geef een reactie

