Bestemming bekend

bestemming collage

Dit jaar zal ik een redelijk aantal landen bezoeken en dat is voor mij best speciaal. Op mijn jaarplanning staan namelijk twee stedentrips, een vakantiebaan en een (werk)vakantie/rondreis. Allemaal in verschillende landen en verschillende steden. Omdat nu ook de laatste reis geboekt is, zijn al mijn bestemmingen bekend en ga ik die nu ook bekend maken.

– Praag, Tsjechië

Samen met mijn vriendinnen wilden we na ons examen een stedentrip doen. Met de site Airbnb hebben we een ontzettend leuk appartementje kunnen boeken in het midden van het centrum van Praag. Voor degenen die nog niet bekend zijn met Airbnb zal ik uitleggen wat het is. Airbnb is een site/app waar iedereen zijn of haar accommodatie kan aanbieden. Dit kan een geheel appartement zijn, maar ook alleen een aparte kamer of een gedeelde kamer. Anderen kunnen dan dus voor de gevraagde prijs verblijven op die plek. Om aan te geven of de accommodatie goed of slecht is, kunnen bezoekers een recensie achterlaten.

Hier foto’s van ons Praagse appartementje: (Klik hier om meer te bekijken)

Praag 1

Praag 2

Praag 3

– Londen, Groot-Britannië

Ook met mijn moeder ga ik een stedentrip doen na mijn examens en omdat het mijn examencadeau is, mocht ik kiezen waar ik heen wilde. Omdat ik altijd al een keer de musical The Phantom of the Opera wilde zien, en omdat Londen ook gewoon een mooie stad is, heb ik gekozen om naar Londen toe te gaan. We gaan met de bus door de Eurotunnel en worden afgezet bij een hotel dat nu nog onbekend is. Maar om toch even een impressie te geven, zijn hier foto’s van Londen en het ‘the phantom of the opera’s’ Her Majesty’s Theatre:

gs-5912d-Oxford_Street_shoppen_in_Londen

10-coolste-dingen-doen-in-londen

Theatre1
Her Majesty’s Theatre
c756064254cad64a7e61baaeca75adcd
The Phantom of the Opera musical

– Ardennen, België

Deze zomer ga ik werken op een camping in België als receptioniste. Voor deze camping werden er veel jongeren als vakantiekracht gevraagd en ook stond het op Zoover aangeschreven als een camping met vriendelijk personeel. Een leuke camping om in de zomer te gaan werken dus. De eerste maand zal ik samen met een vriendin in de Ardennen verblijven en daarna blijf ikzelf nog een anderhalve maand langer. De camping waar we zullen werken, genaamd Parc la Clusure, heeft 4,5 ster en staat met een 8,5 aangeschreven op Zoover. Een goede camping kan je het dus wel noemen.

ParcLaClusure1

ParcLaClusure2

ParcLaClusure3

– Sydney, Australië

De eerste bestemming van mijn reis naar Australië is Sydney. Dit heeft de organisatie Travel Active zo gekozen, omdat je vanuit Sydney gemakkelijk naar andere plaatsen kunt reizen én omdat er voor de werkzoekenden veel werk te vinden is. De eerste drie nachten verblijf ik samen met mijn groep in het Wake Up hostel in het centrum van Sydney en daarna verblijf ik er waarschijnlijk nog een paar dagen zelf. Waar ik daarna zal verblijven weet ik nog niet, maar ik zou graag een appartement willen huren, wanneer ik werk gevonden heb. Hier een impressie van het Wake Up hostel:

Sydney5

Sydney2

Sydney1

Sydney4

Sydney3

Zo. Dan weten jullie nu ook wat er te verwachten valt het komende half jaar met betrekking tot mijn blog. Ik zal proberen zoveel mogelijk leuke blogberichten te maken over deze bestemmingen en ook natuurlijk over alle andere dingen die daar om heen gebeuren. Suggesties voor blogberichten zijn altijd welkom.

Liefs,

Marissa

6 thoughts on “Bestemming bekend

      1. Jazeker! nog 2 jaar wachten na mijn studie ben ik van plan er heen te gaan, duurt lang maar mooi vooruitzicht 😊 In Londen is echt zoveel te zien.

        Like

Geef een reactie

