Foto dagboek – Weekje Ardennen

23 tot en met 25 april had ik mijn inwerkdagen als receptioniste van de camping Parc la Clusure en omdat je met twee keer heen en weer rijden naar de Ardennen best wel heel veel kilometers maakt, hadden mijn ouders gelijk een stacaravan geboekt voor zes dagen. Ik bedacht toen dat het misschien wel leuk zou zijn om een fotodagboek te maken van deze ene week in de Belgische Ardennen.

Foto1

Vrijdag 22 april vertrokken we in de ochtend naar het plaatje Tellin in het Belgisch Luxemburg. Na een paar uur rijden, tussenstops maken en in files staan zagen we hier de eerste bergen waarvan de kleuren zich als een blauwgroene horizon in elkaar vermengden.

 

Bestand_001 (5)

Tussen de bergtoppen schuilde de camping waar ik komende zomer ga werken.

 

photo3

Na boodschappen gedaan te hebben, kookte mijn moeder, zoals gewoonlijk op de eerste dag van ‘vakantie’ macaroni. Belgische macaroni dit keer. (Tenminste, anders uitziende macaroni)

 

Bestand_003 (1)

De volgende ochtend moest ik op de receptie beginnen. De eerste dag kreeg ik informatie, deed ik wat klusjes en mocht ik meekijken, de tweede dag werd er meer uitgelegd en mocht ik al meer zelf doen en de derde dag deed ik bijna mee voor het echt, wat dus betekent: Inchecken, reserveringen inboeken, informatie bijwerken enzovoort.

 

foto5

Op mijn vrije dag gingen we naar het plekje Han-sur-Lesse dat bekend staat om de mooie grotten van Han. Allereerst bezochten we het museum van deze grotten. Hierin kon je de hele geschiedenis van de grotten terugvinden met informatie en de gevonden voorwerpen uit de grotten.

 

foto6

Met een treintje werden we vanaf het centrum van Han naar de ingang van de grotten gebracht.

 

DSC01471

De grotten van Han zijn druipsteengrotten wat dus betekent dat de stenen als druppels aan de bovenkant hangen. Dit komt door regenwater dat verkalkt. Soms vormde het zich zelfs in de vorm van gordijnen. Het totaalplaatje van de stenen werd in de spotlights zo bijna theatraal.

 

foto10

Soms als het regenwater op de bodem druppelde, vormde zich daar in de loop van duizenden jaren een soort pilaar. Dat zorgde ervoor dat het er op sommige plekken bijna uitzag als een kathedraal.

 

foto9

De grotten waren heel mooi om te zien. Het bestaat uit heel veel verschillende ‘hallen’ waar je een voor een doorheen loopt. Elke keer zag je weer een nieuw mooi plaatje met anders gevormde stenen. Soms zag je zelfs kristallen. Het leek eigenlijk wel een beetje op de Droomvlucht-attractie van de Efteling, maar dan zonder elfjes.

 

Bestand_004

’s Avonds deden we een uitgeschreven wandelroute door de bergen, waarvoor we eerst een hele weg naar boven moesten ‘klimmen’.

 

Bestand_000 (6)

Na ongeveer 60 meter gestegen te zijn, was dit het uitzicht dat we te zien kregen. In het echt was het nog veel mooier dan op het plaatje.

 

foto7

De volgende ochtend werden we koukleumend wakker met sneeuw op de daken en was het tijd om weer naar huis te gaan. Door het weer konden we immers toch niet meer veel op de camping doen.

 

foto8

Op de terugweg zijn we gaan lunchen bij het Van de Valk hotel in Maastricht, waar ik een pasteitje met kippenragout en frites bestelde, als afsluiting van de (werk)vakantie.

Deze zomer ga ik hier voor het eggie aan de slag. Dan zal het twee en halve maand duren, een lange periode dus, maar ik heb er zin in. Het werk is leuk om te doen en ook is er een gezellige groep collega’s. Het komt dus hopelijk helemaal goed.

Sorry dat er soms slechte foto’s tussen zitten. Sommige foto’s waren gemaakt met mijn mobiel en bij andere had ik nog niet goed door hoe ik mijn camera in moest stellen. Ook heb ik niet overal foto’s van kunnen maken. Ik moet het allemaal nog leren, maar ik vond dit wel een goed moment om daarmee te beginnen.

Liefs,

Marissa

 

 

Geef een reactie

