Leuke en handige apps

Omdat ik op het moment nog niet zoveel verhalen kan vertellen over wat ik allemaal ga doen, ga ik vandaag vertellen over iets waar we elke dag mee te maken hebben en dat zijn apps. Mijn eigen mobiel staat helemaal vol met allerlei apps waarvan ik sommige niet eens gebruik, maar vandaag laat ik zien welke apps wel leuk en handig zijn. En daarbij maak ik gebruik van mijn mobiel met een gebroken scherm. (Probeer hem te accepteren zoals hij is)

airbnb

Airbnb

Airbnb is zowel een app als een website (zoals wel meerdere apps die ik hier zal laten zien) waarop iedereen zijn of haar eigen accommodatie kan aanbieden voor een prijs die ze er zelf voor vragen. De app staat dus helemaal vol met allerlei appartementjes, kamers en bijzonderdere accomodaties, zoals boomhutten, iglo’s en complete bussen. Als ik me verveel vind ik het altijd erg leuk om door alle appartementjes heen te scrollen, en als ik echt een leuk appartement vind sla ik die op in mijn wishlist. Zo kan ik ze altijd makkelijk terugvinden op het moment dat ik echt besluit een appartement te gaan huren.

 

Wishbone2

Wishbone

Met deze app kan je eigenlijk bijna helemaal niks. Het enige waar het handig voor is is voor het moment dat je je heel erg verveelt en dat is ook waarom ik het in dit lijstje zet. Wat je er namelijk wel mee kan doen is kiezen tussen twee plaatjes, bijvoorbeeld welke van de twee jurkjes je leuker vindt, welke van de twee sporten je liever doet of in welke van de twee huizen je het liefst zou willen wonen. Daarna kan je zien hoeveel procent van de kiezers hetzelfde heeft gekozen als jij. Zelf gebruik ik deze app vaak als ik bijvoorbeeld niet slapen kan of als ik heel lang moet wachten. In die gevallen is de app best handig.

 

Bloglovin

Bloglovin

Deze app legt zichzelf al uit bij de naam. Bloglovin’ is namelijk een app waarmee je elke blog kunt volgen die je leuk vindt. Ook voor bloggers is deze app erg essentieel, aangezien je je blog er makkelijker kunt promoten. Met de app heb je de mogelijkheid om nieuwe blogs te ontdekken. Zo zijn er blogs te vinden die vallen onder de categorie beauty, maar ook zijn er veel blogs over reizen, koken en noem maar op. Handig om inspiratie op te doen voor een nieuwe vakantie of voor een diner dat je moet voorbereiden.

Wunderlist

Wunderlist

Deze wonderlijst is net als de to-do lists op papier. Je kan er alle taken opzetten die je voor de dag moet doen en als je deze voltooid hebt mag je het witte vierkantje wegvinken. Ontzettend handig en nog handiger dat het ook op je mobiel kan, want zo heb je je to-do lists altijd bij je. Ook kan je naast de lijstjes met dagtaken andere lijstjes maken, zoals een boodschappenlijstje of een bucketlist. Hiervoor kan je dan een speciaal mapje aanmaken, zodat alles gesorteerd en netjes op een rijtje staat.

Snapseed

Snapseed

Als ik één fotobewerkingsprogramma moest kiezen die ik voor de rest van mijn leven mocht gebruiken dan was het Snapseed wel. Met deze app kan je foto’s laten lijken alsof ze uit een magazine komen. Snapseed heeft allerlei mogelijkheden om je foto’s te fixeren, maar ook heeft het erg mooie effecten (Vooral ‘Korrelige film’ met korrelig op 0%). Zelfs het HDR effect blijkt met deze app ineens mooi te zijn. Wat ik ook handig vind aan deze app is dat het me niet té veel mogelijkheden geeft (want dan ben ik meestal uren bezig om een foto te bewerken), maar alleen de beste mogelijkheden heeft gesorteerd zodat het me al die uren bespaart.

Deze apps zijn allemaal gratis verkrijgbaar in de App Store en sommige (behalve Wunderlist geloof ik) ook in de Google Play store.

Binnenkort zullen er wel weer blogberichten komen over onder andere mijn reisbestemmingen en meer over het kiezen van een tussenjaar, dus wil je die blogberichten niet missen volg mij dan met bloglovin’, met je e-mail of met een van de andere mogelijkheden die hier rechts in de sidebar staan.

Liefs,

Marissa

Geef een reactie

