2016 | Nieuw Jaar, Nieuwe Plannen

1fbcf89f5886580e364611dea6695ed2
Het is hoogstwaarschijnlijk al wel duidelijk genoeg, maar ik zeg het toch nog een keer: 2015 is alweer voorbij. Voorbij gevlogen voor mijn gevoel. In alle drukte voor het laatste jaar van school had ik nauwelijks door hoe snel de feestdagen alweer voor de deur stonden. Maar nu is het dus 2016, het jaar dat hopelijk het eindjaar van mijn middelbare schoolperiode zal worden, en dat betekent dat er dit jaar heel wat te wachten staat. Allereerst zal ik nog twee schoolexamenweken moeten overleven en daarna moet ik me toch echt begeven aan het centraal eind examen in mei. In januari staat schoolexamenweek 2 al gepland. Hoewel de eerste week goed verlopen is, is het toch altijd afvragen of de tweede keer net zo goed zal gaan. Om goed gemotiveerd te blijven heb ik met mezelf afgesproken dat ik mijn reis mag boeken als ik goede cijfers heb teruggekregen. Naast mijn examens is die reis natuurlijk wat dit jaar zo speciaal kan maken. Het is een nieuw jaar met nieuwe plannen en als die precies gaan als gepland dan gaat dat zo:

Nu – mei: School, schoolexamen, school, stress, schoolexamen, examen oefenen, eindexamen.

Mei – juli: Uitrusten van school, op vakantie met vriendinnen, op examenuitje met mijn moeder, werken.

Juli – september: Vakantiewerk (Misschien in het buitenland).

Oktober – april 2017: Op reis naar Australië.

Als alles meezit vertrek ik dit jaar dus nog naar Australië. Een raar idee voor als je je leven lang aan school gebonden bent geweest en ineens iets compleet anders gaat doen. Een half jaar weg van al het vertrouwde en beginnen aan een avontuur dat nog onbekend is. Het is een grote stap. Desalniettemin kan ik haast niet wachten tot het zover is. Hoewel het nog niet officieel is, heb ik het in mijn hoofd allemaal al gepland staan. Wat ik wil gaan doen en wat ik wil beleven heb ik al in grote lijnen besloten. Niet specifiek natuurlijk, want wat ik echt ga doen kan ik pas beslissen als het moment daar is.

Een van de redenen dat ik deze reis wil gaan doen is om te beleven hoe het is om in een andere cultuur te leven. Het idee dat je de eerst vreemde dingen later normaal begint te vinden is gewoon iets wat ik graag wil ervaren. Het lijkt me dan ook ontzettend leuk om naast het hostel-naar-hostel-backpacken, ook een tijdje ergens te gaan wonen in een appartement of studentenkamer. Omdat backpacken in Australië best heel duur is, is het voor mij ook nodig om een baan te nemen. Een baantje als kassamedewerker, serveerster of barvrouw bijvoorbeeld. De reisorganisatie Travel Active waar ik mee mee zal gaan biedt ook hulp aan bij het vinden van werk, wat natuurlijk ontzettend handig is. Omdat ik alleen ga en het toch best eng vind om alles helemaal op mijn eentje te doen, heb ik besloten mee te gaan met een groepsreis van Travel Active. Met de groep die je van tevoren al ontmoet vlieg je samen naar Sydney en daar verblijf je voor drie dagen met elkaar in hetzelfde hostel. Sydney is eigenlijk de enige bestemming die bij het programma al vast staat. Voor de rest krijg je alle vrijheid om de plekken te bezoeken die je wil bezoeken. Ik ben van plan om langs de plaatsen van de oostkust te gaan. Langs drukke steden zoals Cairns, Brisbrane en ook Melbourne in het zuiden van Australië, maar ook langs de prachtige eilanden Fraser Island, Magnetic Island en de Whitsunday Islands. Echter zijn het allemaal maar ideeën en ga ik ook niet alles uitstippelen. Het liefst volg ik daar wat me trekt en zie ik daar of ik in de ene plek langer wil blijven dan de andere.

Al met al heb ik genoeg om naar uit te kijken, genoeg om me voor voor te bereiden en genoeg om super gemotiveerd te raken voor mijn schoolwerk. Als je nog meer vragen hebt over wat mijn plannen zijn dan kan je die altijd stellen in de reacties of ergens anders. Maar nu ga ik eerst maar eens leren voor de komende tentamenweek, voordat al mijn plannetjes niet meer door kunnen gaan.

Liefs,

Marissa

Geef een reactie

