Een Spontane Post op een Spontane Blog

Bestand_000 (5)

Vaak ben ik in die mood om nieuwe dingen te proberen. Om bepaalde ideeën waar te maken en even buiten mijn standaard leventje te stappen. Zelden heb ik tijd om zulke ideeën echt waar te maken. Momenteel zit ik in mijn examenjaar en zit de ene tentamenweek na de andere me op de hielen. Aan huiswerk en werkstukken buiten mijn schooltijd heb ik genoeg en vaak schrap ik dan ook het (in mijn ogen) onnodige om tijd voor mezelf vrij te maken. Om dan een complete blog te beginnen maakt het het hele schema toch wel té onrustig en daarom pak ik in de vrije tijd die ik voor mezelf maak sneller mijn gitaar om liedjes te zingen of mijn laptop om de nieuwste blog- en vlogposts te volgen. Iets wat past binnen mijn standaard leventje. Maar dan in de tijden van vakantie, de tijden waarin mijn schema in tegenstelling leeg is en ik het wil vullen met activiteiten, kies ik er het liefst voor om die ideeën ooit nog eens waar te maken. Nu heb ik dus kerstvakantie en ineens heb ik alle tijd om iets te doen wat ik wil en daar wil ik ook gebruik van maken. Een blog maken, dat is iets wat ik al tijden van plan ben. Sinds dat ik besloten heb na mijn examens een tussenjaar te nemen en te gaan reizen (Lees hier meer over mijn plannen), dacht ik een goede reden te hebben om een blog te starten, iets wat ik al meer dan drie keer eerder geprobeerd heb. (Ik weet het. Klinkt kansloos.) Echter de knelpunten toen waren dat ik ten eerste geen enkele duidelijke richtingslijn had in mijn blog, ten tweede dat ik zelf niet eens wist waarover ik het had in de posts die ik schreef, ten derde dat de kwaliteit van mijn posts gewoon niet hoger dan een 5 kwam en ten vierde dat ik totaal geen tijd had om een blog bij te houden. Al heb ik nu voor de komende tijd nog geen tijd om een blog bij te houden, zal ik dat hopelijk na het halen van mijn examens wel hebben. Ook heb ik nu wel een richtingslijn in mijn blog, namelijk mijn reis, en heb ik binnen die richtingslijn bepaalde kennis of ga ik nog kennis over op doen. Daarbij probeer ik natuurlijk de kwaliteit van mijn posts hoger te stellen. De reden dat ik nu, het moment waarop ik eigenlijk geen tijd heb om een blog te beginnen, een blog begin is simpelweg dat ik in de mood ben om dit opnieuw te proberen. Heb dus geen verwachtingen dat deze blog binnen nu en mei duizenden blogposts telt, want dit is slechts een beginnetje. Verwacht wél dat ik op deze blog na mei allerlei leuke verhalen ga posten over het avontuur dat ik ga beleven. Ik kijk er nu al naar uit. Tot de volgende post!

Liefs,

Marissa

Geef een reactie

